22:47 - the trip: the big apple

Åh, nu ska jag äntligen sätta mig och skriva ner om helgen. Jag har varit helt slut idag, har sovit sovit sovit, kollat Desperate och Vänner. och ätit Oreos och RIKTIG mat, som jag inte fått på hela helgen..
Iaf, fredag!
For till Newwan då. Kom in till Manhattan vid 12 ? eller något. Vi fattade inte att vi var vid hostelet riktigt sen och dom öppnade inte för oss och allt var rätt skabbigt. (Sanna, du hade dött! jag tog inte en enda bild på det för då vet jag att jag aldrig skulle få höra slutet på det..) Rummen var fina! Himla mysiga och Brooklyn-känsla på det hela. Jag gillade det skarpt! Åt pizza, söv.
Lördag!
Upp tidigt. Central Park och gick runt. Åh åh åh. Så mycket bättre när det inte är 100 minusgrader som sist. Såg lite fontäner och broar och minnesplatser och så. Strawberry Fields är.. fint på något vis.
Fortsatte promenera och japp, vi kom mitt i (bokstavligt talat) en filminspelning med Ben Stiller. Han stod där och var kort.. och spelade in en actionscen. Filmen ska jag se minsann.
Tog oss en kaffe, äntligen som jag hade väntat. Till Times Square och gick runt lite. Vi splittrade upp oss sen. De andra hade köpt ett New York-pass, fast eftersom jag har varit där förr (och är ascool för det) ville jag inte slänga ut pengar på de turistiska sakerna utan chillade runt lite på New Yorks gator själv. Det var nästan det bästa i helgen. Jag gick till Urban Outfitters, efterlängtat jaa. och lite andra ställen. Satte mig och njöt av tillvaron på FIKA, svenskt kaffe (waaah, det slår starre med hästlängder. iaf just i det tillfället) och chokladboll. Då kändes livet bra vill jag lova. Mmh. Apple store (var tvungen att laddade min mobil.. haha). Träffade de andra sen återigen på Times Sq. fast det var så kaotiskt och för mycket. Jag ville mest där i från då. Hade onda fötter och ben. Hamnade på bild på en av neonskyltarna och for sedan hemåt. Vi hade planerat en utgång. Men när vi var tillbaks vid 11 var vi helt slut så det slutade med en finfin måltid lagad av mig och några öl och en himla mysig natt på hostelet istället. Alldeles perfekt!
Söndag!
Upp inte lika tidigt. Vi var ute runt 12.. En liten promenix på upper east side och sen subway till Brooklyn Bridge, där hade jag ju faktiskt inte varit tidigare. Trevligt.
SoHo sen. Älskar't! Helt plöstlig är allt så snyggt! Snygga folk, snygga affärer, snygga kläder, snyggtsnyggtSNYGGT! De andra for vidare ganska fort. Jag stannade mer än gärna kvar. Hade en grym tid bland affärer, kläder och allt det snyggaa. Aaah! Begav mig sedan uppåt på de underbara gatorna. Så härligt att bara gå runt och vara. Var sugen på en macka och tänkte att FIKA igen vore ju inte fel. Hähä. Gick i 40 min och när jag kom tid var det stängt. Himla osis. Blev Starre istället och det var så härligt. Satt där med alla New Yorkers och kände mig så hemma! Satt och läste (!)(japp, en av dina böcker, farmor). När jag kom ut igen vällde någon slags våg av lycklighet över mig och jag älskade det!!! (bra va, mamma?). Tillbaks till hostelet, till flygplatsen och for hemåt. Fick ett trevligt välkomst sms av min värdmamma. Hemfärd från Greensboro och somnade fiiint i min underbara säng sen.
brabrabra!!
(alla bilderna finns ju på Facebook, kika här!
ÅH, New York alltså. Det är så mycket hopp och så mycket drömmar. Det är nytt, fräscht & ungt. Det är en annorlunda värld från allt annat.
Magi, är vad det är.

Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
- Powder and lotion will not help remove hot and sticky leather trousers.
Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
9- Powder and lotion will not help remove hot and sticky leather trousers.


Kommentarer
Postat av: Ewa

Jag vill också komma till New York någon gång....

2010-11-16 @ 06:38:59
Postat av: Mamma

Viss skillnad på väder....... Härliga bilder!

2010-11-16 @ 15:47:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0