00:04 - thanksgiving


I onsdags for vi. Mormorn är supertrevlig och påminner massor om dig farmor ;) Hon bodde i ett mega hus som ligger i något slags reservat med bostäder, golfbana, fitness center, tennis banor osv. runt en sjö. Hon bodde precis vid golfbanan.

Själva Thanksgiving var i torsdags då. Ska jag vara ärlig så var det inte så himla speciellt. Hela dagen bestod av att mamman och mormorn lagade mat. Sen såg vi lite på football, vilket då är en tradition. Jag och grabben var ute på golfbanan och spelade lite med.. Jag kanske inte riktigt levde upp till hans krav, men det gick ;) Själva måltiden var finfin. Jag gillade det minsann. Allt som hör talas om: turkey, stuffing, mashed potatoes, sweet potatoes, gravy, cranberry sauce och pajer: pumpkin pie, apple pie och banana&cream pie. Har tyvärr ingen bild på't. men googla så ser ni. hehe. Det var gött iaf och mormorn var impad på att jag tog av allt och åt upp allt. Tjaa, sån är jag liksom ;) Såg på en film på kvällen. Dölig.
Igår var en bra dag. Massa supergod frukt till frulle, och kaffe. Satte upp julpynt och dekorerade en julgran på tomten med ljus och en stjärna och så. Mysigt! Alla for iväg på sitt håll och jag fick en egen bil där gps:en var inställd på närmaste starre. Haha, bara för mig ;) For dit och var kvar där i 3 timmar. Pratade med m&m och Emmie. Insåg att jag har världens bästa släkt. Och läste en bok. Tillbaks, trevlig måltid. Fick varmt vin till pumpkin pie:en. Och visst vare glöggsmak på det hela! Jag var så nöjd med tillvaron. Dagen slutade finemang med film: Män som hatar kvinnor (min värdpappas födelsedagspresent av moi) med mina vp:s (=värdpäron, hehe).
For hem idag, lång trökig bilfärd. Bra kväll. Lite chill med grannarna som av någon anledning återigen dök upp i vårt hus. Jag gillart dock. Såg lite film med min värdmamma och pratade lite skit om grannarna.. Hehe ;) Gillar även när minigrabben nexdoor (batman om någon minns) på 3 år kommer in och frågar om min kille fick sova över hos dom, och mamman (i min familj alltså) säger: njaa kanske en annan dag. Och min grabb på 9 år säger: Oh come on, let the little boy have his fun. Om lillkillen alltså. Han lät så himla lillgammal och jag och mamman fick ett litet skrattanfall där.

Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
- It's not smelly cats faultEverything I learned in life, I learned from FRIENDS
- It's not smelly cats fault
Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
16.- It's not smelly cats fault


Kommentarer
Postat av: emma lundh

whaaaaaaaaaat?! sen när heter jag emmie? PEMMIE!!!!

hihi, och vet du vad jag har? världens bästa syster, idag kände jag för första gången att du faktiskt är riiiiktgit lång ifrån ig och att jag skulle vilja att du va hemma, julen kommer inte bli samma sak utan dig :(

2010-11-28 @ 18:20:39
URL: http://lundhemma.blggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0