16:48 - en vanlig dag

Åhåå, kommentarer gör mig så glad. Så bara för det så får Matilda ett efterlängtat (?) inlägg.

Nää. Men livet rullar liksom på här. Det känns inte som att jag har något jättekul att dela med mig av. Fast jag har inte direkt beskrivit vardags sysslorna här..
Barnen är söta. Som tusan. I början var det mer ett helvete.. Nej, men det var värre. Nu har vi liksom kul ihop och så, det blir så mycket lättare då.. Så morgonarna går finemang. Eftersom mamman är i NY och pappan åker oftast före vi vaknar så väcker barnen, ser till att dom duschar, och fixar frulle och så vidare till dom. Skjutsar till skolan och sen hem. Kanske tvättar, diskar, plockar undan lite. Matar hunden. Sen ledig! Wihoo. Det varierar ju vad jag gör då, men mycket Starre-häng oväntat nog. Kanske shopping, picknick, träning (....), bilåkande,bilåkande,bilåkande, serie-tittande. aah, allt möjligt. Hämtar barnen vid bussen sen och hjälper till med läxor. Sen chillar dom runt på området bland grannarna för det mesta. Eller så är det miljoner ungar här, vilket händer ofta. Då är det jobbigt.. Då låter jag dom vara tills det låter som att de river ner huset typ. Yes, pappan kommer hem. Han fixar middag för det mesta. Om han inte kommer hem sent, som också händer någon gång i veckan.. Kek, och sen lägga barnen.. Sen kryper jag in på mitt rum och kollar på kvällens underbara serie på tv:n.
måndag - gossip girl, how i met your mother
tisdag - one tree hill
onsdag - cougar town
torsdag - grey's anatomy
fredag -
lördag -
söndag - desperate housewives
underbart.
Men jaa, det är väl typ en helt vanlig dag här borta.. Kulkulkul.
Däremot vill jag gärna veta typ vad ni vill veta. Jag har ingen aning om vad ni vet och inte vet liksom..
Här är två lite halvmisslyckade bilder på huset jag bor i:

Kommentarer
Postat av: Mamma

Kul att höra om en helt vanlig dag (även om jag kanske redan visste det mesta....´). Du ska veta att det är många som följer din blogg även om de inte kommenterar. Det är ju morgonens höjdpunkt för mig när jag får kolla om du skrivit något. Kram mamma

2010-11-04 @ 07:57:33
Postat av: mormor och morfar

Vi är nog många som sätter på datorn å morgonen för att läsa vad du skrivit. Fortsätt så. Berätta vad du lagade för middag igår, och hur det mottogs av barnen. Lycka till med middagen i dag också.

2010-11-04 @ 08:05:46
Postat av: Matilda

Tackar Sofia! :). De va heelt perfekt! Tyckte de va kul att se huset, mysigt!! Låter som om du har de gött! :). Puss

2010-11-04 @ 10:21:06
Postat av: Rikard Landberg

Amerikanska hus ser ut som låtsatshus!:P

2010-11-04 @ 20:34:26
URL: http://rikardlandberg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0