22:35 - skype, usa, bra väder, cc & lcc, kaffe

tackar gudarna för Skype! Världens bästa uppfinning typ. Har haft en del supermysiga, roliga och nödvändiga skype-samtal på sistone. Förut idag hade jag ett med min släkt (love). Mamma, pappa, Emma, Ann och farmor är i Stockholm, en present till farmor. Jag fick vara med på ett hörn..
Även så gillar jag landet. Säger jag nu, ja.. Men nu gillar jag landet (man ska leva i nuet), alla roliga affärer, människor, det extrema, pannkakorna jag och mina au pair-väninnor åt på IHOP - international house of pancakes.
Jag gillar vädret nu här. Det är varmt, soligt och lite vind. Alldeles perfekt. Har idag efter pannkaksätandet chillat på Wake Forest University's campus. Hehe. Skumt, men det är typ väldigt fint där så vi tänkte gå en promenix, men vi satte oss i en park istället kan man väl säga. Det hela kändes otroligt amerikanskt, som i alla filmer, på detdära campuset. Hihi. En bild på Katja & Carla iaf.
Wake Forest som är känt för les sports, främst amerikansk fotboll, som killen hejar på. Jag fick en Wake Forest-keps när jag kom hit. Så, aah. Jag är cool i den.
Har nu precis haft ett möte med min LCC och mina värdpäron. LCC är typ den personen som har hand om mig och familjen och några andra familjer i området. Det är henne jag går till om jag undrar något, om jag inte trivs osv. Mycket trevligt, tack gode gud för att jag åkte med en organisation. Visserligen funkar det nog utan med, men om något inte känns bra, vad sjutton gör man då? Nä, Cultural Care är bra. Och LCC:n lika så.
Sist vill jag också säga att jag gillar kaffe.
Tack & hej, nu är det helg.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Det var ju härligt att du gillade LCC kontakten. Vi har köpt en webbkamera och mikrofon. Nu skall vi bara försöka installera den. I eftermiddag skall vi gå och se HF:s match mot Sävehof. Kramar

2010-10-02 @ 13:56:52
Postat av: Johan

Orättvist att du får äta så fina pannkakor! =)

2010-10-03 @ 16:19:46
Postat av: Mamma

Visst var du med på ett hörn i Stockholm!

2010-10-03 @ 20:26:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0