21:50 - one month

hellow.
idag är det exakt en månad sen jag lämnade landet. Ja herregud, jag kan inte avgöra om det har gått fort eller långsamt.. Det känns som att jag inte har varit borta från alla er där hemma så särskilt länge. Kanske är för Skype? Däremot känns det som om jag har varit HÄR i evigheter. Eller nej verkligen inte på ett sätt. Äsch. Jag vet inte. En månad har det gått iaf. Och det har hänt massvis, kan inte fatta det. Och månaden där innan hände det också mycket. Besökte London, Stockholm, Berlin, Strasbourg, Innsbruck för att bara nämna huvudstäderna/ de stora städerna. Och även New York och Winston-Salem hanns ju med då. Herregudars, vilken globetrotter jag är dååra. Åh, nu fick jag lust att åka runt ännu mer. Den kommande månaden blir nog lite mer lugn. Eller om allt går som planerat befinner jag mig back in Newwan om exakt en månad.
Jag kan inte annat än att fundera på hur det skulle varit om jag skulle kommit dit istället. Fast med tanke på hur mycket familjen gör så är detta det bästa för mig, det vet jag. Dessutom så gillar jag hur litet och mysigt det är här. Hur trevliga alla är och hur det verkligen är i en amerikans familj i en jätteamerikansk stad där turisterna inte invaderar (jag var ju själv en turist för bara några veckor sedan, jag är nog fortfarande det när jag tänker efter..).
Det går på något sätt inte förklara hur man har det här ändå. Det är ju så annorlunda. Och jag har stunder då det inte känns bra alls, men sen har jag stunder som man bara älskar! Främst med barnen, deras beteende är så ärligt alltid. Och jag älskar känslan av att de börjar öppna sig för mig. Eller tjejen kramade mig ju och höll på första dagen, men det är på ett annat sätt nu. Och killen när han skämtar med mig och man kan retas och man märker hur han känner sig ändå bekväm med att ha mig här och kanske till och med gillar det. Det är underbart!
USA är ett knepigt land, men åh så spännande det är. Helt sjukt. Det är precis som man tror. Eller alla förutfattade meningar och så man har om landet stämmer typ. Filmerna är inte överdrivna..
Nä nu får det vara nog, nu ska jag se på Cougar Town, yeey!
Puss på alla ni grymma people, ni är bra.
men jag är bäst

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Tänk att det gått en hel månad sen du äkte. Vad skall du göra på din födelsedag?

2010-10-15 @ 09:41:50
Postat av: Mamma

Nej, inte hon igen, tänker ni nu. Härligt att det börjar kännas som du kommer in i livet mer och mer. Och jag håller med du hade aldrig fått samma känsla för amerikanskt vardagsliv i NYC. Puss puss

2010-10-15 @ 12:49:11
Postat av: Sofia!

Mormor: jaa, helkonstigt.. Jag vet inte än, det är ju på en söndag så jag är troligtvis ledig :)

Mamma: asså, haha. Nee, men jag kollar upp påsken uppe i stugan, oki?

2010-10-15 @ 16:41:20
URL: http://slundh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0