21:37 - a weekend in Boone

Hallå.
Jag är hemma från bergen. Eller har varit det i över ett dygn och suttit vid datorn stora delar av det, men har bara inte orkat skriva. Men tar det lite fort nu innan jag ska kika på Gossip Girl, wah <3
Efter att mamman kom hem från New York i fredags tog vi vårt pick och pack och for uppåt då. Stannade på donken på vägen och så kom första donken-målet. Helkonstig meny fattade inget, killen fick välja åt mig (med tanke på att det var i drive-in:en och jag och dessa beslut.. funkar inte. btw. trodde pappan att det var första gången jag åkte i en drive-in. Dom är roliga dom här.. Häromdagen var det en bild på Bush och dom ba: Det här är den tidigare presidenten, fast det kanske du visste. Noope. En annan dag pratade dom om Elvis och frågade om jag hade hört talas om han.. Hmm. Sen vissa dagar kan dom prata om helskumma saker och ba: vaaa?! Vet du inte vad det är?! lång parentes del blev men..) hamburgaren smakade inte gott iaf. Blää, massa ost och grejs. Jag ska inte ha den mer!
Lördags for vi runt och kikade lite. Så jäkla mysigt var det! Strålande sol, finaste höstvädret, utsikten var underbar och alla färgerna. Mmmh :) Stugan vi bodde i var också MM (megamysig). Gjorde lite småsaker som att äta god lunch, kika runt i en liten stad, gå i små mysiga affärer, åka till en utsikts plats. Och så. Tog hand om barnen på kvällen då päronen var på middag hos pappans boss. Vi såg på film, åt chinese och popcorn och så. MYS!
En skymt av stugan, min säng, mitt rum.
Sönsdags så kikade vi lite till. Åt brunch på ett ställe - GOTT. Och var i ett stall och kollade. Skulle rida var tanken men barnen var för små för att få rida med ut. Så vi fick en guidad tur på det privata stallet och se the horses och så. Trevligt så. Jag älskar hur öppna och sociala amerikanare är. Shit, vilken skillnad!
Idag har jag skypat, skypat och skypat. Främst med mina käre vän Wedin i två timmar. Har haft en supereftermiddag med. Har verkligen varit med barnen idag och skrattat och lekt och busat och aaah. Det har varit mys.
Nu blev det ett långt inlägg ändå.. menmen. Nu Gossip Girl!
PUSS!



Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Du har det bra du Sofia. En annan får ju gå till tandlläkaren och massa andra tråkiga saker. Fast i kväll skall jag gå på släktforskning Kul

2010-10-19 @ 13:55:04
Postat av: Mamma

Fina bilder, ser hur härligt ut som helst. Kram

2010-10-19 @ 15:05:50
Postat av: Wedin

Mkt trevligt 2 h samtal?:D

2010-10-19 @ 15:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0