18:02 - kanelbullar, flu shot & lite au pair-liv

Jag är helt slut.
Igår var det ju kanelbullens dag. Det firade jag faktiskt här med. For iväg med Madeleine och tog en som smakade likadant, fast aah såg lite annorlunda ut. Jag var nöjd iaf! 
Fixade även social security nummer igår. Så jag blir mer och mer en amerikan än turist.. Mja.
Idag har jag även varit och träffat de andra au pairerna och en ny. Eller ja, hon har varit här i ett år och förlänger med ett halvår. Men hon kommer från Thailand och är hur trevlig som helst. Hon åker med en annan förmedling och dom är 6, fast bara 5 som umgås. Så nu blev vi helt plötsligt 10 au pairer istället för 4. Det gillas!
Har också tagit en flu shot, alltså vaccination mot influensan. Kanske är bra..? Skulle ta mig och tjejen till pappans jobb för att göra detta. Och det gick ju som det gick med mitt lokalsinne. Himla skit detta asså! Pappa, du borde lärt mig orienteringen lite bättre ;)
Skulle snart iväg till The Fair igen med familjen, men pappan kunde inte sluta tidigare så nu har jag inget att göra. Tjejen har varit supergrinig idag (värre än vanligt ) och nu sover hon som en stock.. Killen är ute och cyklar som vanligt. Och här sitter jag, och jag kan inte göra vad som helst för jag jobbar ju fortfarande. Blä. Jag vill se på en serie. GUD vad jag älskar serierna nu! Gossip Girl är bättre än någonsin. Och Grey's och Desperate.. aah. BRA
Sen vill jag sova. Jag sover hur mycket som helst. Somnar ytterst sällan senare än elva. Går upp samma tid som jag gjorde när jag gick i skolan. Då somnade jag ytterst sällan före typ 12-1. Ändå är jag helt totalt utslagen varje dag. Och hungrig.. Får nog hämta några nachochips i väntan på.. något annat. HA DET!
hihi. ICHIBAN - LIPSTICK FOR MEN. joey!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Desperate igår - Carlos??

Kanske att tjejen var extra grinig om hon tagit spruta - kan vara så. Ha en bra dag. Kramar

2010-10-06 @ 10:39:04
Postat av: wilma dahné

kanelbullarna ser mycket godare ut i usa !

2010-10-06 @ 10:49:48
Postat av: fridaberggren

hej! jag tycker du har en jätte fin blogg:D kram!

2010-10-06 @ 10:50:45
Postat av: Pappa

Att ta sig snabbt mellan A och B är viktigt= Att kunna orientera är underskattat. Kram P

2010-10-06 @ 13:03:14
Postat av: Tina

Men man behöver egentligen inte kunna orientering nu för tiden Sofia, det räcker att man har en GPS!

Och det är ju inte så dumt "att vara vilse i pannkakan", om de ser ut som på bilden...! Kram

2010-10-06 @ 22:12:48
Postat av: Jesper

Hahaha! ofta det finns något som verkligen heter så :P

"And thats how I know you didnt watch the tape!"

2010-10-10 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0