23:40 - Familjen del 1 [New York]

Okej, nu hade jag jag planerat att sitta hela eftermiddagen innan barnen kommer hem med att skriva om det hela och nu har tiden tickat iväg, men jag kör så mycket jag hinner! :D
(update: okej, nu är klockan 7 och nu är jag nästan klar.. det är alltid så med mig, undrar varför..)
(update #2: okej, nu är klockan 20 i 12 och jag är klar. va sköen?)


Förra fredagen, tidigttidigt på morgonen så for jag iväg och tog planet upp till Newwan, efter en taxi-resa kom jag till min värdmammas lägenhet och ute på gatan stod min ääälskade mamma! Jag betalade och slängde mig ut ur taxin utan min väska, och kramade henne och grät som bara den! ååh :) Emma och pappa kom direkt innifrån och tårarna bara rann! Kramade dom alla tre hårt som tusan!! Och min lilla pemmie var så stor, fattade inget! Men den chocken la sig efter ett tag (tror att det var för jag är så van vid att krama en 6-åring istället för en 12-åring som är större än mig. kul.). Så fredagen sen spenderade vi med först att prata och jag fick så fina påskpresenter från folket hemma. Puss på er! En fika blev det självklart med FARMORS BULLAR och KAKAAA. Aaaah, så underbart! :) Ut och allra först till Starre, såklaart! En tur ner så Emma fick åka ut med Staten Island-färjan och se Frihetsgudinnan, med mamma. Jag och pappa gick en sväng istället och satte oss på en pub ett tag :) Sen var det lite shopping och grejer som gällde. Behöver kanske inte ta allt så himla detaljerat.. Vi var i SoHo och på kvällen efter en myyysig vilostund i lägenheten så gick vi till Hard Rock för emmis skull, eftersom hon var sjuk sist och inte kunde följa med.. Väntetiden var.. 2 timmar kanske? PISS.
FIKA!

STARRE!
STATEN ISLAND FERRY, AMERICANO, CONVERSE I CONVERSE-AFFÄREN, JAG & EM PÅ HARD ROCK, WIHOO!

Lördagen var det först lite promenix runt och så, och en till fika på FIKA. wiiieee. Dock var den svenska tjejen sur och man fick inte heller någon grädde till kladdkakan (vilket gjorde min kära far lite.. besviken). Efter det begav vi oss till en teater och kollade på Mamma Mia! Mamma var glad som bara den. Och jag gillade den med måste jag säga :) Fick ingen Fantomen-vibb, men det kanske var för att man kan historien sen tidigare.. Yes. Efter det blev det middag på Applebee's som var mycket trevlig och sen en sväng till Urban Outfitters med mamma och Emma. Det regnade som sköööen och blåste och åskade och ah, det var pissigt helt enkelt! Lite mys på kvälla sen.
Söndagen började med en frulle ute på ett typiskt amerikanskt ställe med bås och så ni vet, med pannkakor och hela faderullan. Sen en tur runt i Central Park som bjöd på betydligt bättre väder än för 2 år sen. Det var mys och vädret var finfint! Ett sista besök på Starre innan vi tog planet hem hit till Winston-Salem.
Just nu sitter dom på planet hem till Sverige. Och här är jag, i mitt lila rum och allt är tillbaks som vanligt. Men jag mår fint!
Tar en del av resan i taget nu.. Winston-delen kommer kaanske imorgon!
Gooood Night!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Lasse var visst inloggad på Facebook, så det blev han som gillade ditt inlägg. Självklart var det jag som tryckte på gilla...

Kul med alla bilder. Ni ser ut att ha haft det bra!

Fick du väskan, eller körde taxin iväg med den?

2011-04-27 @ 15:16:27
Postat av: vonki

jag blev nästan tårögd när jag läste om eran återförening, jösses liksom. Men vad mysiga ni är då!

2011-04-27 @ 16:15:21
Postat av: Malta-Lisa

Jag ser framemot fortsättningen! Vill se kort från DC, denna vackra stad :) Älskar det stället! Och vad mysigt ni verkar ha haft det! Känner jag er alla rätt så var det mycket prat och skratt och mys :) Som det ska vara!! Kram

2011-04-27 @ 18:35:23
URL: http://lisamlarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0