00:45 - Familjen del 3 [Outer Banks, Virginia Beach, DC]

Okej, sista delen av min tid tillsammans med min familj blev då på en liten roadtrip som bestod av först en tur ut till the Outer Banks, på kusten här i North Carolina. Senare upp till Viriginia Beach i Virginia och sist men icke minst huvudstada Washington DC. hehee.

Så efter lunchen med mina värdföräldrar förra torsdagen for vi utåt mot kusten. Stannade på Tanger Outlet på vägen och shoppade lite converse och så. Eller lite och lite.. Det var ju en del. Men jaaa. Sen stannade vi på något hotell i en stad på vägen där. Inget speciellt direkt.
Sen fredagen blev det the Outer Banks då som är som ett.. rev typ utanför kusten. Vädret var inget bra alls vilket var tråkigt. Det blåste och var inte varmt alls, så intrycket av det stället var tyvärr lite besviket. Det var rätt fint, såg lite ut som Danmnark tyckte jag och så.. Oui. Där kollade vi även på platsen där bröderna Wright flög första flygplanen då vaaa. Sen fortsatte vi upp och till Virigina Beach då, som jag tyckte var riktigt najs, men tyvärr  var vädret typ ännu sämre där. Jäkla oflyt vaaa. Där var vi iaf ute och åt en finfin påskmiddag på långfredagen.
IHOP. Jag keeeekar "Swedish Pancakes" med lingonberries

Lördagen sen bar det av uppåt mot DC. Det tog ett bra tag och trafiken var jobbig. Men jag och Emma kollade på Solsidan som jag fick utav dom när vi träffades i New York! Wihoo. (Jag såg första avsnittet när det började, men gillade det inte något vidare, och nu har jag sett säsong 1 och tycker minsann att det var bättre än jag trodde.. Inget Vänner kanske, men helt okej!) När vi kom till DC så började vi turista direkt typ. Kollade på Pentagon och minnesplatsen där från 11 september. Sen vidare och kollade på alla militärer som dött i krig och så's gravar på Arlington Cemetery. Massvis med vita gravstenar, men på något sätt tyckte jag inte att det var så.. känslosamt. USA har bannemej satt sig själv i situationen. Vaktavbyte vid Okände soldatens grav var lite roligt iaf. Såklart superseriöst och helweird, men ah kul. Till hotellet sen och gick ut och åt..
Söndagen var det mer sightseeing då. Vi kikade först in Vita huset. Mja, det finns inte så mycket mer att säga om det. Det var massa grejer framför huset för något slags påskevenemang. Washington monument sen, aka pinnen. Och lite annat grejs här och där. Ett museumsbesök med. Space & Flight.. något. Om raketer och flygplan och hela skiten. Det var helt okej. Sen på kvällen ut och åt igen då va.
Måndag - sista dagen. Jag var sjukt trött och grinig som bara den på morgonen, kanske för att det just var sista dagen. Iaf, tog en nap i bilen när dom åkte runt och kollade på andra saker, som jag kanske inte var mega intresserad av. Sen var det bättre. Stor del av dagen spenderade vi på Newseum, ett annat museum då om nyheter. Jag tyckte att det var riktigt spännande faktiskt. Mycket om journalistik och så och sen massvis om när Berlin-muren föll och 11 september. Mycket mycket intressant, yes. Sen for vi typ till flygplatsen och ah, där hade vi vårt sista (av några miljoner) Starre-besök och sen blev det till att säga farväl. Det var sjukt jobbigt just då och när jag hade gått igenom säkerhetskontrollen gick jag runt där för mig själv och snyftade.. haha. Menmen, flyget var självklart försenat och skit. Men jag kom hem tillslut. Hem till Winston-Salem. Yeah.
Bilderna längst ner till höger visar löpsedlarna efter 11 september. DN var med minsann. Dom andra är det som bevarats från masten på ena huset.



Kommentarer
Postat av: Mamma

Tack Sofia för att du skrivit om vår resa. Det blir som en resedagbok för oss. Tack också för hela trippen, vi hade det jättehärligt tycker jag. Kul att se din vardag och härligt att få krama dig! Må så gott

2011-04-30 @ 11:21:01
Postat av: mormor och morfar

Det har varit jättekul att få se er resa i bilder. Du är så duktig på att sätta ihop text och bild. Var journalist med bland tipsen på yrken? Kramar

2011-05-01 @ 07:07:40
Postat av: emma lundh

Des sista menar du bilderna längst ner till vänster. :)

Tack!

2011-05-01 @ 21:59:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0