22:39 - my new years weekend

Okej, here we go. NYÅR.
Packade min väska och for upp till New Jersey i torsdags kväll. Efter lite försenade plan och streeeess och en knäpp taxichaffis (som belv sur på mig för att jag inte visste vägen till hennes hus, och sen för att jag inte hittade hennes gata i hans gps.. öh?) kom jag fram till Sofies hus. Söv och så.
Fredagen var det ju nyår. Sofie jobbade på morgonen och jag sov. sköönt. Vid 3 tog vi bussen in mot NYC. Till min värdmammas lägenhet. Åh, fin var den. Inte jättestor men fin och utsikten, jaa.. I alla fall, fixade oss och hade ett glas vin med Sofies kompisar sen iväg till en förfest typ. I ett penthouse hängde vi och fick lite champagne och så. Fina grejer. Höhö. Träffade lite folk, en hel del svenskar så det var himla trevligt! Sen gick vi ut i alla fall. Det var braa, mycket folk och ett himla bra tolvslag tycker jag.. Inte som Times Square. Som jag mer än gärna skippade denna gången. (detta sa jag bara för att uppmärksamma alla på att detta inte är första gången jag firar nyår i New York, vilket = att jag är JÄTTECOOL) Höjdpunkten på kvällen var nog när jag och Sofie bestämde oss för att fara hemmåt och vi inte fick tag på någon taxi (varför är det inte bara så att man kommer ut ur dörren, ut på trotoaren och sträcker ut handen och en taxi stannar, som det gör för Carrie? Den gör ju det till och med på nyårs afton för henne. Var det för att jag inte hade min päls?) och vi fick gå från 7th ave, 10th st till 3rd ave, 34th st. Ni hör ju bara hur långt det är. Det tog oss närmare en timme. Sofie barfota i New York-snön och jag i mina höga klackar. Finfint! Somnade där fram på morgon kröken någonstans.
Carrie på nyårsafton I en päls
Lördagen sov vi. Och städade. Och åt äcklig frukost. Och gick lite. Och såg Carson Kressley (ni vet han bögen från Fab 5..?) iklädd Uggs med guldnitar överallt och en tajt dunväst i camouflage. Och åkte tillbaks till New Jersey. Och såg på The Curious Case of Benjamin Button. Och såg att man även kan shotta med socker om man vill.. Hm.
Carson Kressley
Söndag tillbaks till stan. Gick runt, shoppade, fikade på FIKA heheheh, och ah lite sånt. Innan jag for hemåt till Winston igen. Eller Amerikas Tibro som Sofie så fint sa det.
Himla bra helg. Hilma bra!
filmen från tolvslaget för er som inte är stalkers på facebook.


Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
- Never bet your apartment in a game of 'who knows who'
Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
42.- Never bet your apartment in a game of 'who knows who'


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0