00:14 - harry & wilmington, nc

Nu till min rätt så spontana trip till Wilmington, North Carolina med Katja och Belle. Vi har velat åka till den så kallade One Tree Hill-staden ända sen.. mja, början på året. Det har liksom aldrig blivit av bara. Men nu, sista möjliga helgen hyrde vi en bil och for dit! Grymt!!
Nej vänta! Började förresten med den grymmaste bio-upplevelsen ever i fredags. Harry, harry, harry. Trots mitt tappra försök till att komma till bion tidigt var vi såklart rätt sena. Fullt i hela salongen (man har inga bestämda platser utan först till kvarn så att säga), tillslut fick vi syn på två platser mitt i mitten, awesome. I våra übersnygga linnen med texten "Make Love Not Horcruxes" satt vi där med våra 3D-glasögon och kollade på IMAX-filmen. Jag var helt lyrisk, mådde så bra, var så lycklig. Nu är jag ledsen. Är glad över slutet och det hela var SÅ bra, men jag är ändå lite.. sorgsen att det är över.


Lördag morgon (som tillslut blev eftermiddag) for vi till Wilmington! Tog cirkus 4 timmar och kom dit runt 6. Till stranden dirr och hängde där ett bra tag. Lite bad & lite chill. Tog oss runt för att hitta ett ställe att sova på, slutade tillslut på en camping och med Johannas värdfamiljs tält, som vi lite smidigt fiskade med oss, blev det en fin natt!
Söndag - OTH-dagen! Vi började dirr med att åka runt och kolla på allt. Först Lucas hus, ett helt vanligt hus mitt i ett helt vanligt område. Sig likt dock :)
Sen for vi till bron!
Karen's Café  / Clothes over Bros
Tric, där dom några timmar efter att vi var där skulle filma! Rackarns att vi missade det!
River Court!
Sen till Screen Gems Studios där dom då spelar in OTH. Vi halkade in på en guidad tur där och fick komma in och se Nathan & Haleys hus, Brookes hus och Red Bedroom Records-kontoret. Grymt var det! Men vi fick ej ta kort tyvärr.
(men här inne har jag varit liksom.. bara så att ni vet)
Fortsatte dagen med en mysig lunch vid vattnet i downtown Wilmington (som för övrigt är en väldigt trevlig stad!) innan vi upptäckte en punktering och fick byta däck bland allt folk. Men grymma som vi är löste vi det fint och kunde fara hemåt.
Fin helg, puss!

Kommentarer
Postat av: Ewa

Låter som en bra helg! :D

2011-07-19 @ 09:06:20
Postat av: mormor och morfar

Du har det bra du Sofia. Här hemma sitter vi inne i regnet.Men nästa vecka blir det Uppsala. Kramar

2011-07-19 @ 12:21:52
Postat av: Mamma

Härligt. Vi får nöja oss med golfspel på Läckö och idag hemlig resa med Maj och farmor. Men det är bra det med. Ha det så bra så försöker vi skypa snart. Kramar

2011-07-21 @ 08:40:10
Postat av: Malta-Lisa

Åh Sofia, älskar linnet!!! :) Helt rätt inställning, "love not horcruxes". Och visst är det ändå rätt gött att kunna reta dom där hemma med härligt väder? Fast våra 30 grader och torka skulle nog helst hela landet (inklusive mig) vilja byta ut mot lite kyligare väder (25 grader typ) och regn. Kram!!

2011-07-21 @ 09:21:55
URL: http://travelpod.com/members/lisamushroom

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0