23:45 - väderkaos, FIKA och skumt barn

Idag har jag haft en superduper lång dag igen. Dom ringde igårkväll från skolan och sa att den var inställd idag pga vädret.. Trodde det skulle vara storm när jag vaknade på morgonen, men nopie. INGENTING. Fast det var tydligen lite isigt. Jag var inte ute ur huset idag så jag vet icke, men det kan nog stämma. Aja, dom är ju lite roliga med det dära med väder och så här. Imorgon är skolan framflyttad 2 timmar, ööh. Jaja, jag klagar inte! :)
Idag har vi fikat. En riktig fika! Som jag har saknat det! Det var en bulle, en ballerina, två pepparkakor och en ruta marabou. Och hallonsaft. MYS. Hallonsaften var en succé.
märk väl min fina adventsljusstake och de fina trät!

Nu ikväll har jag upplevt något heeelskumt. Tjejen ligger i soffan och kollar på tv och låtsas sover som barnen av någon anledning gör OFTA. otroligt irriterande. Hon vill inte komma och äta middag utan bara totalignorerar mig. Jag orkade vid detta laget inte ta konflikten alls och gick istället och åt med grabben (stuvade makaroner och stekt körv, vilket också blev en succé). Istället tar jag fram hennes mediciner och ger dom till henne. Hon vaknar då upp (från att ha somnat på riktigt tror jag) och börjar skrika och gapa och sparka och slåss. Jag fattade ingenting! Lät henne vara lite och tänkte hon lugnar väl ner sig om hon somnar så bär jag bara in henne i sängen. Efter ett tag (lite xbox spel med grabben som JAG vann!!!!) lyfter jag upp henne och bär henne upp till hennes rum då hon återigen börjar slåss och sparkas. I rummet sedan skriker hon att jag bara ska dra där i från, att hon aldrig mer vill se mig osv. Jag fattar fortfarande inte ens varför hon är sur. Är med killen lite och sen går vi båda in i hennes rum igen för jag var tvungen att bädda hennes säng. Killen börjar då vara rolig, så hysteriskt roliga som 9-åringar kan vara, enligt dom själva och alla yngre. Tjejen börjar prata lite och mindre än en minut senare skrattar hon och hoppar runt och pratar med mig och är precis som vanligt. ÖÖHH?!?! så himla skumt. blev nästan rädd för na.
ajaaa, nu ska jag SOVA

Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
- It's possible to drink a gallon of milk in 10 seconds.
Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
30.- It's possible to drink a gallon of milk in 10 seconds.


Kommentarer
Postat av: Jesper, little-b

Hahahaha! Kan bara tänka mig den situationen med ungen! Varför jag kommenterar är jo då citaten, det bästa citatet hittills! :D Sitter och småskrattar lite för mig själv. Får bara den dumma bilden i huvudet när Joey spiller "lite" mjölk på sig.

PoK

2010-12-17 @ 15:40:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0