01:17 - happiness


Som Julian så klokt säger i One Tree Hill.

Och det är så sant. Det är så mycket lättare att tänka att lycka är en känsla. Och idag har jag känt mig lycklig, mormor. Det har verkligen inte varit något speciellt. Bara allt vardagligt har bara varit bra, och jag har trivts med att vara just här och nu just idag. Helt perfekt. Jag känner mig helnöjd med en dag som har varit helt vanlig. Fy tusan vad bra! Tänk på det alla mina nära och kära, att det är så rackarns lätt att säga Carpe Diem, fånga dagen. Men att göra det? Det kan man ju inte bara bestämma sig för och sen göra. För mig hjälper det att tänka att lycka är en känsla. Det kommer och det går. Och det är inget man kan tvinga fram. Och idag kom lyckan lite för mig.
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Härligt Sofia. Kramar

2011-05-21 @ 09:06:40
Postat av: Mamma

Jag älskar dig! Puss!

2011-05-21 @ 17:46:55
Postat av: Ewa

Härligt! Kram <3

2011-05-21 @ 21:49:08
Postat av: Malta-Lisa

Den där Julian Baker är allt bra klok ;)

2011-05-22 @ 00:28:11
URL: http://lisamlarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0