23:53 - svaren och dagen (rimmar.. nästan inte alls)

Nuuu Ellen kommer svaren! :)
Var det jobbigt mycket folk eller är det typ låg säsong?
Det var sjukt mycket folk! Mina barn hade Spring Break det var därför vi var där. Alla har ju inte det samtidigt men antar att det var flera som hade det samtidigt nu iaf. Och sen var det typ enda dagen det inte regnade alls, så tror att många passade på att åka dit då.
Var grejerna (godis, sovenirer etc) väldigt dyra?
Mjaa, inte väldigt dyra.. Eller joo kanske. Det enda jag köpte var Bertie Botts bönor i alla smaker som kostade typ.. 10 dollar, alltså nästan 70 kr. Och chokladgrodan som också kostade ca 10 dollar. Så det var ju inte alltför billigt kanske. Sen kunde man köpa Gryffindor-mantlar och sånt som kostade typ 800 kr.. Trollstavarna var inte sååå dyra. Kanske 200 kr. Eller det är ju inte billigt men aah ;) De allra populäraste sakerna, mantlar & halsdukar och så var dyrare än koppar och aah, t-shirtar och sånt var lite billigare.
Och hur fungerade det egentligen inne i Ollivanders trollstavs butik? Var man typ tvungen att stå i kö? Fick alla en likadan stav som Harrys?
Åååh, det var så roligt! hihi. Stod i kö i typ 45 min för att komma in! Sjuukt! Men jag hade tid så det gjorde mig inget :) Man kom in i ett rum då med hyllor med trollstavar och kartongar låååångt upp i taket och sen stod Ollivander där då och så gjorde dom den där grejen i filmen. Sen fick man gå in i ett till rum och där kunde man köpa massa saker då. Det fanns en rackarns massa olika trollstavar och en sektion med karaktärernas, Harrys, Rons, Hermiones, Voldemorts, Dumbledores och så. Lite roligt ;) Sen fanns det även en massa andra grejer man kunde köpa. Papper, pennor, böcker och aah, en massa olika souvenier.
Lisas frågor:
Sålde dom Ravenclaw halsdukar?
Oooh ja! Dom sålde allt i alla fyra elevhemmens färger och former ;) Fast Gryffindor halsdukarna tog slut på flera ställen märkte jag..
Och träffade du på någon av dom?
Hmm, njaae. Inte mer än på den underfara färden: Harry Potter and the Forbidden Journey. Åååh, den var så bra! Harry, Ron, Hermione, Dumbledore, Hagrid och aah, alla dom andra var med! Och Hedwig förstås!

I övrigt. En pissig pissig dag. Hade som tur var mormor & morfar på andra sidan Skype under en lååång stund. Har svårt att förklara det hela. Kanske kommer senare. Men är lite trött bara.. Alltså inte sov-trött utan trött på't. Eller neej. Skit samma. Den som vill veta kan skypa med mig istället eller något annat. Ikväll har jag jobbat. Fick dock besök helt appro på av Katja, Johanna och Pipi. Dom kom med pommes som blev över från deras middag på Five Guys (haha) och sushi. Haha! Nä, men det var så gulligt så! :) Har en jobbig research och uppsats att skriva tills på tisdag i Career Planning-kursen. Och en till grej tills på torsdag. Aaah. Jag vill inte plugga igen. Aldrig mer alltså! BLÄ.
godnatt

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Du ser att du har goda vänner som hjälper dig. Kramar

2011-04-10 @ 07:04:22
Postat av: Ellen

Tack så hemskt mycket för alla svaren, Sofia! :D

2011-04-11 @ 19:47:47
Postat av: Malta-Lisa

Oooooh, jag vill ha en Ravenclaw halsduk!!!! Jag tänkte att det ju måste finnas, men som sagt så fanns det inte på utställningen jag var på.



Kämpa på Sofia, det är tufft ibland men då får man tillåta sig själv att längta hem och vara lite nere innan man tar nya tag igen. Och som du vet, innan du vet ordet av det är du hemma igen och längtar tillbaka ;) Kram!!

2011-04-12 @ 22:14:26
URL: http://lisamlarsson.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0