00:26 - merry american christmas.

Halli hallå.
Nu kommer ett långt inlägg så ni som inte är mormor, mamma, Ewa osv. ni kanske vill sluta läsa nu.. ;) höhöh. Nej, men here we go!
mitt fina konstverk
Julafton
Som jag så fint beskrev i ett av gårdagens inlägg så var min julafton inte toppen. Det hände inte så mycket här. Huset var fullt men det enda som skedde var att folk lagade mat eller såg på någon basket-match på tv:n. Och jag kände mig inte jätte hemma på något av ställena. Istället gick jag runt och tänkte på hemmet och mitt vanliga julfirande.. Hur som helst en stor fet fin måltid blev det på kvällen. Snyggt uppdukat och ah, det var gott. Lite smått och gott och kändes nästan som ett julbord. Fast neeee. Men det var någon köttbit, något slags stuvning och grejer, jättegod sallad, stekt potatis och ah, strunt samma. Jag kommer inte ihåg. Och Trifle till efterrätt. (inte lika spännande som Rachels i Vänner med kött, ärtor och lök på ett lager, utan det var hallon, blåbär, någon vanilj-cocos-pudding någon kaksmulsgrejs. Nu har jag varit så beskrivande som möjligt, mormor). Hade efter maten en otroligt fin stund med mina värdpäron. De förstod att jag var ledsen och vi satt inne på mitt rum i några minuter. Kändes så himla super och efter det hade jag en trevlig kväll. Vi spelade spel, drack liite vin, satt ute vid brasan på altanen och även inne framför öppna spisen med. Avslutade det hela med julklapps inslagning med föräldrarna i deras rum.
lägg märke till den utslagen hjälten i fåtöljen till höger.

Juldagen
Idag har det ju varit själva Dagen här. Och för mig har allt känts så mycket bättre! Upp och hoppade rätt så tidigt.. Vi käkade en smarrig brunch med så himla mycket god frukt! Och sen var det julklapps utdelning (innan det hann och börja hade det gått några timmar till ingenting men aah..). Det var hetsigt och det var inte så himla mycket tacksamhet från barnens sida vilket jag tycker är tråkigt. Men i övrigt var det mys. Jag fick så otroligt mycket fina saker! Kände mig verkligen inte förtjänt av att dom ska skämma bort mig så. Öppnade även paketen från er farmor och Ann och co. Kunde inte annat än att få lite tårar i ögonen.. Under julklappsutdelningen började det helt plötsligt snöa (helskumt väder här, häromdagen spelade jag och grabben basket i t-shirt för det var för varmt med tröja..). Det var himla julstämning i alla fall. Körde Dirty Santa som är en julklapps lek som går ut på att man tar från varandra, fast lite annorlunda mot vad vi brukar göra. Det var roligt men slutade med ett besviket barn vilket dödade stämningen lite just i stunden. Efter det var det lite chill bara. Hann med lite Skype där innan vi började se en julfilm: The Family Stone. Började även på Love Actually men den avbröts och istället gick vi ut i snön. Lite snöbolls krig, lite grannar, lite pulka åkning som misslyckades pga den blöta snön. Men det har snöat hela dagen och är ett himla fint vinterland där ute nu (NEJ inte som i Skövde, jag vet! ;) Ikväll sen har alla varit helt döda. Den flotta måltiden igår övergick till rester från frukost, lunch och gårdagens mat samt papperstallrikar. Alla gick och la sig rätt så tidigt och det blev tillslut vi unga som var kvar och kollade på Transformers. Hemskt dålig film. Eller jag sov lite här och där så jag vet egentligen inte. Men robotar och aliens är inte min grej riktigt.
Men happ! Det var nog min jul det. Jag ångrar inte för en sekund att jag inte åkte hem till exempel. Även om jag längtade hem och så, så ville jag aldrig inte uppleva detta. Det var mysigt och man märkte att familjen trivdes ihop. Och jag är tacksam för att jag fick vara med.
Nu ska jag nog se klart Love Actually i min säng innan jag somnar.
Puss&kram!

Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
- 'Pheebs' is short for phoebe, its not just what we call our friends.
Everything I learned in life, I learned from FRIENDS
37.- 'Pheebs' is short for phoebe, its not just what we call our friends.


Kommentarer
Postat av: Titte

Härligt Sofia, att det blev en bra Jul till slut!

Kramar

2010-12-26 @ 08:01:07
Postat av: mormor och morfar

Va kul att det ordnade sig Sofia. Ja sa ju det. Tack för beskrivningen av maten, Efterrätten var väl smarrig förstår jag. Kramar

2010-12-26 @ 08:27:48
Postat av: Ewa

Tack för detta! Underbart! Kram

2010-12-26 @ 09:18:31
Postat av: Mamma

JÄD (för att citera mormor/morfar)

2010-12-26 @ 10:52:21
Postat av: Lisa

Härligt att höra att det blev bra i slutändan! Och det är grymt starkt utav dig Sofia att kämpa på, förstår att de måst vara tufft många gånger! Jag tycker det är roligt att läsa iaf så kämpa vidare! ;) Tack för gratulationen på födelsedagen också :)

2010-12-27 @ 11:52:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0