12:36 - jag är helt dum i huvudet

Att lämna allt utom en resväska med kläder och åka tvärs över Atlanten till ett ställe mitt i en stat man inte vet ett skit om, till en stad man aldrig hört talas om och bo i en familj man aldrig någonsin har träffat är helt sinnessjukt. Jag är nog dum i huvudet som gör en sån sak. Det är så mycket som kan gå helt åt helvete. Och visst självklart finns det dagar då jag tror att jag har gjort ett stort misstag. Det går så himla mycket upp och ner, det är helt sjukt. Fast jag har nog haft tur. Min familj är bra. Det tar tid för både mig och dom att anpassa sig till denna störda grej. Men det går bra, och jag har inte gett upp när det kännts fel. Det kan man inte göra, då kommer aldrig detta året att funka. Det är så himla lätt att sitta och skriva nu när allt är bra, att man inte ska ge upp. Fast det är sanningen. Staden är bra med. Det går nog inte en dag utan att jag tänker på hur annorlunda det hade varit om jag kommit till familjen i New York istället. (För er som inte vet historien så hade jag en familj bestämd som bodde i Conneticut, 50 min utanför NYC. En månad innan avresa bestämde sig familjen för att hoppa av programmet och inte ha någon au pair. Snabba beslut och en otroligt stressig tid resulterade i att jag tackade Ja till denna familjen i Winston-Salem, NC. och fick samma avresedatum som tidigare) Fast jag är tacksam att jag inte kom till den familjen, det hade inte varit bra. Och dessutom finns Newwan kvar. Istället bor jag i en jätte amerikansk stad där folk blir glada av att höra att man inte är härifrån. Fick gratis kaffe häromdagen pga det ;) En annan grej är att vi är 3 au pairer i min LCC-grupp. Det säger rätt mycket. Men vi har tagit kontakt med fler och jag har kompisar från Tyskland, Argentina, Frankrike, Thailand, Turkiet, Indien. Mångkulturelt med andra ord, och det gillas. Man får upp ögonen för annat än det man är van vid. Vilket jag tror är otroligt lärorikt.
Nä, men det jag försöker säga är att det ÄR tufft, som fan ibland. Och det är kanske inte alltid som man tänkt sig. Men det kanske är rätt så bra ändå. Jag är fanimej bra som har lyckats ta mig hit och vara här i snart två månader!
Snart ska jag iväg på en amerikansk fotbolls-match och sen ikväll är det BBQ-party här på gatan. Det är bannemej bra dethär.


Jag och Madeleine hittade den underbara planschen med titlen: Everything I learned in life, I learned from FRIENDS.
Tänkte skriva upp en punkt i slutet av varje inlägg.
1.- Never use ''We were on a break" as an excuse

Everything I learned in life, I learned from FRIENDS

Kommentarer
Postat av: Ewa

Du är inte dum i huvudet - du är modig!

Klart att det känns upp och ner olika dagar. Men du lär dig oerhört mycket varje dag. Hoppas du snart kommer i kontakt med andra amerikanska ungdomar också - för då blir det nog ytterligare en dimension.

Puss -ditt inlägg fick mina ögon att tåras...

2010-11-06 @ 21:40:04
Postat av: Malta-Lisa ;)

Du är jätteduktig som överlevt två månader där! Tro mig, jag vet känslan! ;) Har genomgått det där så många gånger, lite för många gånger om jag får säga det själv. Men det är starkt gjort! :) Och jag måste hålla med om att det är nog bättre i NC än i Connecticut, tänk bara vädermässigt ;) Fortsätt kämpa! Innan du vet ordet av kommer hemresan och du önskar att året skulle gått långsammare! Kram!!

2010-11-08 @ 00:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0