19:16 - the weekend

Helgen var bland de bästa hittills. Skönt! Fredagen var grabbens 9-års dag då, så när pappan tog med sig honom på en college basket-match tog mamman med sig mig och tjejen ut till en italiensk restaurang. Stämningen var fiin, maten sådär. Men en lättsam och skön kväll!
Lördagen var suverän. Sov länge och lite Skype och lite chill på förmiddagen (och med förmiddag menar jag mina första vakna timmar, vilket snarare var eftermiddag..) Iväg till min LCC:s hus. Så härlig familj har hon tycker jag. Hihi, de andra au pairerna (Katja, Carla och en ny fransk tjej, Audrey från Greensboro, grannstaden) dök också upp och vi for iväg till american football-match också på colleget, Wake Forest. Det var så otroligt stort och extremt! De är tydligen inte så bra så "inga" går och kollar. Ändå var det kanske 15 000 pers där. Hallå eller? Det var svinigt kallt iaf. SVINIGT! Vi gick i halvtid, vilket var efter typ 1,5 h. Matcherna är tydligen jättelånga och det går typ 10 sek innan de blåser av och så håller det på så. Jag hade lite svårt att förstå det hela med.. Hem då till min kära gata där det var BBQ-ferre, eller cul-de-sac cookout. Massvis med mat och trevliga människor. Träffade grannar jag aldrig sett förut. Satt runt en brasa med de äldre och hade det supertrevligt! Fick höra det ena och det andra kan jag säga, haha. Pratade även en hel del med en tjej, Nicole som är 20 och bor mitt emot, dock går hon på ett college en bit här i från så hon är inte alltid hemma. Pratade även med granntjejen 16 år ? och hennes grabb. Himla trevliga med. Åååh, vad jag gillar sociala människor!!! Nicoles mamma pratade massor med mig, hon var från Österrike och tyckte det var jättekul att vi var européer, hon bjöd mig även på vin. Jobbigt, vet inte vad min hostmom tycker om det.. Jaja, satt där ute tills klockan.. 1 typ, då temperaturen var runt 0! Sjukt hur mycket kallare det blir när solen har gått ner.
Igår hände det inte så mycket mer än att vi åt rester hos grannen igen, trevligt där med. Det känns lite som Wisteria Lane detta. Haha ;)
Idag har jag haft en sköön dag. Tränat (wheeey!) och umgåtts med barnen, och skypat med underbara Sannie & Tessie och även Steffi, så nu har vi planer i sikte minsann! :D wiiie.
Puss!
- Everybody has a lobster

3.- Everybody has a lobster

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0