15:36 - tornado

Alltså.. detta landet. Det har åskat en del det senaste dygnet, till och med så att jag vaknade av det vid 1 i natt. JAG.
I alla fall, telefonen ringde här hemma. Jag sket i att svara, det är alltid massa telefon-försäljare och sånt och om det är något som är viktigt så ringer de till mobilen. Men sen ringde det snart igen så jag tänkte, kanske bäst att svara. En inspelad röst säger då till mig något i stil med: Det är skolansvarig för countyt här och pga tornado-varningen (what?) så kommer skolbussarna att hållas kvar tills varningen dras tillbaka och ni blir meddelade när detta sker.
Så just nu sitter jag i mitt hus i min tornado-varnade stad och det ser ut såhär. Det duggar. Inget mot dagarna på Sommarland här inte. Men jag klagar inte.. detta betyder ju bara mer ledig tid liksom. Höhö. Dom är ändå roliga, på hemsidorna står det att om man är ute ska man genast söka skydd och blablabla.. överdrivet överdrivet överdrivet, som så mycket annat här.
Nä, nu blir det skypiie med lukiie!
Puss


Kommentarer
Postat av: mormor

Hur gick det med tornadon? Bra hoppas jag. För er alltså

2010-10-27 @ 22:22:17
Postat av: Madeleine

Tyckte också det lät onödigt fjantigt! Det är bara regn och åska! Dock är vägarna rätt kassa här för vattnet rinner ju inte undan så det är superlätt för vattenplaning(!), så inge biltjuv-körande här heller.

Fast jag tyckte sedan att min hostdad snackade om att det var en riktig tornado, bara att den gick åt andra hållet jämtemot vart vi är (:

2010-10-28 @ 02:18:41
URL: http://mmadeleinem.blogg.se/
Postat av: Lisa Holmblad

Kommer du inte ihåg Despo avsnittet med tornadon? "It was supposed to be a beautiful morning" börjar avsnittet med att de säger, hoppas att du inte behöver oroa dig för att det blir så illa dock! :) Även om dagarna på sommarland var hårda så var de iaf roliga :)

2010-10-29 @ 12:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0