00:45 - lyckan

Okej.
Jag har en konstig känsla i mig.. En tid i somras var jag lycklig. Helt och håller lycklig. Vet inte varför eller hur, det var bara så. Mormor du vet ju ;) Den där känslan försvann och har inte kommit tillbaks. Jag har hela tiden innan varit livrädd för att jag aldrig ska vara nöjd med livet just nu. Men då kände jag så..
Ikväll kom den tillbaka lite, inte riktigt så övertygande som sist, men lite så. Har varit på the mall idag och sedan till Madeleine och fick svenska pannkakor på ett amerikanskt vis (en kesoblandning med keso, socker och vanilj, färska jordgubbar och sirap), det var smarrigt. Sen for jag med hennes hostfamily och såg en film. It's kind of a funny story heter den. Biografen var liten och härlig och cool. Det var spontant och filmen var bra! Den handlade lite om allt detta med att se det bra man har. En scen i filmen var denna:
(tyvärr är inte hela med..)
Jag liksom blev så glad. Sjönk ner i stolen och njöt lite sådär trevligt. Jag insåg då också att shit pommes vad musik är grymt! Vilka känslor man kan få fram från musik och just här, i mitt fall då Queen. AAAAH. Jag älskar det verkligen. Det finns verkligen inte ord. Men jag tror att ni förstår.
Efter filmen när vi kom ut på 4th street (nu låter det som jag är i Newwan, men nope. I mysiga downtown Winston-Salem) så var det härlig värme och mycket folk och ljus och så. Jag kände bara att åh, det är bra. Jag mår bra! Allt är inte perfekt och jag har en del deppiga stunder men just nu så bryr jag mig inte.
En bra kväll slutade med ett litet möte med Katja och Carla på Starre.
Jag älskar denna känslan, och jag är ledsen om ni inte riktigt kan fatta vad jag menar. Det är så svårt att beskriva. Men åh. Jag mår bra!
PUSS!

Den översta bilden var uppsatt på bion. Jag gillade den. Och den andra är en bild på mig när jag är cool på toan på bion. Jag gillade bilderna bakom.
Varför händer sånthär aldrig i Skövde? (Nosen är liksom uppe på en stolpe, fast den syns inte riktigt.. men ah.)
Glömde även säga att igår när jag och barnen satt i bilen och pratade lite om vilken musik vi skulle lyssna på och jag sa detta är Queen typ, så säger tjejen (5 år) oh yeeeaah! i LOOOOVE Queen!!! That's my favorite! Det roliga är att hon hade aldrig hört talas om dom för någon dag sedan. Jag tror även att det bara är just en specifik låt hon nu älskar, jag får finurla lite på vilken det är...

Kommentarer
Postat av: Jessica

Livet är ganska bra ibland trots allt :) btw tycker mycket om att läsa din blogg.

2010-10-10 @ 07:32:00
URL: http://jessicastromberg.blogg.se/
Postat av: Mamma

En härlig start på denna söndagen, veta att du mår bra. Igår hade även jag en bra dag; träning, spa, mat/promenad med mor och far; Superstar, Grey's och film med Emma. Kanske det smittade av sig till även dig. Tusen kramar från mamma i sin favoritfotölj i vardagsrummet. Älskar dig!

2010-10-10 @ 09:00:39
Postat av: mormor och morfar

Va bra att lyckan återkommit. Vi tänker på dig. I dag skall vi gå och titta på handboll. Emma spelar mot Alingsås. Kramar

2010-10-10 @ 10:40:39
Postat av: titte

Härligt att höra att du har det bra Sofia! Visst går livet lite upp och ner ibland. Kramar!

2010-10-10 @ 18:38:06
Postat av: Ewa

Jag blev lycklig av att bara läsa vad du skrivit...

Tack för det! Många kramar!

2010-10-11 @ 21:48:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0