23:15 - my b'day

Jag har fyllt år länge. Ända från klockan 6 igår kväll.. Helskumt att få grattis meddelanden på fejjan redan den 23e liksom.. Heheee. Men idag har jag ju i alla fall fyllt år. Kan dra historien om gårdagen liten snabbt för jag har inte hunnit med att fixa ihop en film som jag hade tänkt tills idag. Såhär var gårdagen:
Jag vaknade upp, kände fortfarande att allt inte var super. Skypade en del med hemma folket.
Blev upphämtad av Madeleine och fixade det ena och det andra. Starre sen tillslut i brist på annat att göra. Fick även sällskap av Nut. Då ringer min hostmum och frågar om jag inte ska komma hem till middagen.
"Naae, jag kommer inte hem så ni behöver inte fixa något till mig."
"Nehepp (besviken) vi har gjort en speciell birthday-middag till dig"
"Eehhm.."
"Nej men strunt samma, hejdå"
Jag fick dåligt samvete, fattade nadaa. Hur skulle jag veta..? En dag för tidigt liksom. Madeleine berättade då att min hostdad hade pratat med henne och bett att hon skulle ta med mig ut ur huset i några timmar för att dom skulle fixa iordning åt mig. Hon försäkrade sig om att det var idag (den 24e, min födelsedag) som detta gällde. Hon trodde att hon hade klantat sig. Samtidigt ringde hennes hostmum till oss och berättar att det är en gratis basketmatch på Wake. (det stora colleget här i stan) om mindre än en timme. Vi skulle alltså ta oss till denna ( HITTA DIT! ) hitta parkering, informera alla vi skulle träffa om att vara där om mindre än en timme, hinna få i oss något att äta, hämta upp Suheda (en annan au pair) och jag skulle även försöka lösa den knepiga situationen med min hostfamily. Dom sa att det inte var någon big deal, att dom bara hade fixat lite kött och potatis typ. Jag vet fortfarande inte riktigt hur det hela låg till.. Vi hann till basketmatchen iaf. Den va grym, fast det var inte riktigt en match. Men hela den historien tar jag när jag har fixat filmen..
Back to today.
Vaknade upp och mja, det blev skype med min kära släkt där hemma. Puss! Öppnade paket och kort och brev jag fått på posten. Härligt var det. Skype är bra! återigen.
Sen knackade det på dörren och ute på bordet hade dom dukat upp så fint så. Ballonger och grejer och en himla smarrig frulle med äggröra ny"bakta" bröd, någon korv och någon annan grejs och frukt, melon och jordgubbar och så. Yummie! och lite paket. Fick mycket av dom! Bilder kaanske kommer.
Fixade mig lite och blev upphämtad och for till en indisk restaurang i Stratford Village tillsammans med de andra. Urmysigt! 
Sen vidare till Starre. Av Katja och Johanna fick jag ett Starbucks card. Och på sin födelsedag får man en gratis kaffe. (det bästa med kortet är att när man samlat ihop till 30 stjärnor får man ett personligt GOLD CARD! waaah, lyssna bara!) De hade även med sig lite doughnuts från Krispy Kreme. Yummie igen.
Nu var det ju det röriga igår som skulle passa in (okej, den meningen blev jättekonstig men jag orkar inte tänka ut en bättre förklaring). Hem till Madeleine då, de skulle skära sina pumpor.. fast vi hann bara se hur de började. Sen var det dags att åka hem för middag. De hade återigen dukat upp superfint. Fast först gick vi över till grannen på ostron.. Hm. Det var gott dock!
Sen in och åt och de sjöng och Madeleine var med så det var mycket snack och så. Det var en superduper mega trevlig middag och det kändes såå himla BRA! Det var så skämtsamt och lättsamt som det är ibland i denna familjen. Det är härligt då!
Det var pretty much min dag.
Helt suverän har den varit! Åh, jag är så tacksam. Men det är så svårt att visa det tycker jag.. Fast jag tror att de vet. :)
Jag vet för övrigt inte riktigt vad planen var för allt det här med att Madeleine skulle ta med mig ut ur huset.. Får ta reda på hur det var tänkt från början..
Nu är det bara 45 min kvar av min dag. Jag ska nog se lite OTH.
Puss & godnatt!

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Det var kul att vi fick vara med och fira dig på Skype. Du fick ju en fin birthday trots att du inte var i Skövde Sweden. Kramar i dag också.

2010-10-25 @ 08:39:19
Postat av: Mamma

Håller med mormor, kändes som vi fick vara med också via Skype - härligt. Vi hörs senare. 1000 kramar

2010-10-25 @ 08:51:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0