00:54 - att leva nu

Alltså det här med att leva i nuet, det är ju så himla viktigt och sant att man måste göra det. Men så otroligt svårt. Jag är nog lite av en expert på det. Att inte leva i nuet alltså. Men jag skulle verkligen vilja bli bättre på det innan det är för sent. För livet är sjukt kort och sjukt oförutsägbart. Och JÄVLIGT orättvist. Man kan inte planera något egentligen. Och jag som är planerarn. Nej, det funkar inte riktigt. I alla fall så måste man sluta skjuta upp småsaker tills senare för snart tar tiden slut och senare finns inte. Nej, om man bara kunde lära sig detta och leva i nuet. Det låter så cheesy men det är som sagt så sant.

Jag hade en himla fin stund med au pairerna och min LCC idag. Det kändes bra.
Detta var en fin dag, en picknick i Reynolda Park. (gjorde jag det just igen? alltså att jag inte levde i nuet?)


Life is short and it's so unbelievably important to live your life as it happens. You can't keep postponing allt those small things till later. Soon there might not be enough time.

Had a nice time with the au pairs and our LCC today. It felt good.
The pic's of a nice day in Reynolda Park.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Så sant, men så svårt...... Men försök Sofia, jag har alltid haft svårt för detta, bli bättre på det. Kram mamma

2011-02-11 @ 22:19:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0