23:42 - Valentine's Day

Idag var det alla hjärtans dag. Eller Valentine's Day som det så fint heter på engelska. Vaknade imorses och såg två kuvert och två hjärtaskar med choklad till barnen i köket. Och ett stort fint hjärta till mig med. Blev faktiskt himla glader.. Det var gulligt av dom. Fixade frulle till barnen och tjejen som ville ha frukt fick en tallrik med banan, vindruvor och några flingor som jag format som ett hjärta. Åh, så sweet av mig. De fick även var sitt kort med en gratis doughnut-kupong på av mig.

När dom var i skolan så for jag, Katja & Johanna till Pipi och hennes hus mitt ute i ingenstans med var sin kaffe och ett himla glatt humör! Vi satt ute och drack kaffe, hoppade lite studsmatta och lekte lite med hennes lille pöjk på 2 år. För hörni. Här hade vi minsann 22 grader idag. Hörde någonting om snö i Skövde jag, kan det stämma? Heheheh. På hemvägen köpte vi lite mat och satte oss mitt på en liten gräsplätt också mitt ute i ingenstans, men det hela var så himla myysigt!
Eftermiddagen med barnen hade jag lite smått planerat att vi skulle åka till Krispy Kreme fabriken och hämta våra gratis doughnuts och sen till en park här och ha lite picknick. Men neheeeepp. Killen var ett svin idag och jag var på så dåligt humör och min värdpappa ville att jag skulle åka med honom till the Hitting Zone så att han fick öva lite innan baseball säsongen startar i helgen. Juhupp, så ingen picknick. Men kvällen slutade bra i alla fall med middag på en italiensk restaurang.
Inte nog med det, utan det kom även en bukett med blommor i en korg till mig idag med från inga andra än min älskade lilla familj. Med ett handskrivet meddelande på svengelska. PUSS
Det var min Valentine's Day det. Hoppas ni alla hade en trevlig en också.
Kärlek på er.


Valentine's Day today. Had a wonderful morning with the kids. Woke up and saw that my hostparents had left the kids each a envelope and a little heartshaped box of chocolates. And they had also left me a huge heartshaped box of chocolates. So sweet! Made breakfast and continued the heart theme by putting the girl's fruit in the shape of a heart. They each got a card with a free doughnut coupon as well.
Me, Katja & Johanna went to Pipi's house in the middle of nowhere and hung out. It was soo nice, we were outside drinking coffee, jumping on the trampoline and playing with her little hostkid who is the cutest! 22 degrees today - wihooo. We did not complain at all! Bought some food and sat down on the grass some place out there too.
The afternoon was not as nice and my picnic plans didn't go as wanted but oh well. A nice dinner at an Italian restaurant put the end to a beautiful Valentine's Day.
Hope you guys had a wonderful day too.
Love!

Kommentarer
Postat av: mormor och morfar

Va mysigt du hade det på Alla Hjärtans dag. Jag trodde det var i dag (tisdag) som det var den 14:e. Du får kramar från oss i dag i stället. Kramar!!!!!!

2011-02-15 @ 08:02:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0