00:00 - field day

Idag var det Field Day på skolan. Vilket betydde att jag väckte och fixade allt med barnen på morgonen, min värdmamma skjutsade dom och sen en kvart senare åkte vi till skolan och kollade på miljoner tävlingar utomhus och inne i gympasalen. Jag trodde att det skulle bli en trevlig dag, men ack så fel jag hade. Det var såååå segt, varmt och långtråkigt att jag kunde dö. Jag menar detta är som Sports Day på Malta, vilket jag absolut älskade! Massa tävlingar så som säckhoppning, löptävlingar hit och dit och ah, ni fattar. Men det var visst bara kul som deltagare antar jag.. Iaf, så var det en evighets väntan på alla lekar och det var typ bara.. äsch jag vet inte. Inte kul typ. Kanske värmen som gjorde't. Gulligt var dock att alla klasserna har klasströjor med deras klassmaskot på. Tex. Davis' Dalmatians. Läraren heter Ms. Davis alltså.
Tjejens klass. Stone's Stingrays!!
Killens klass. Peace's Pandas!!

4 timmar senare fick barnen följa med hem om dom ville. Så det skedde ju såklart. Vilket betydde att jag började jobba vid 1 istället för 3. Och sen heela eftermiddagen! Jag tog dock med mig tjejen och en av grannarna och såg Kung Fu Panda 2 3D och passade då på att ta en liten powernap i biosalongen. Sen har jag jobbat hela kvällen typ och var inte ledig direkt förens efter middagen, alltså typ 9. Vilket betyder att jag inte har varit ledig alls innan dess. Det var ju inte direkt så att jag jobbade, men jag var ju inte heller ledig. Tröttsam dag helt enkelt. En liten Krankies-kaffe nu på kvällskvisten med dom andra och nu mår jag lite bättre. Men ooouh, vilket dag.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ser verkligen ut som Sports day. Trist att det inte var lika kul. Kramisaw

2011-06-04 @ 10:55:14
Postat av: emma lundh

Är det gympasalen på sista bilden? Där vi va på teater grejen? :)

2011-06-04 @ 12:24:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0