23:29 - 6 månader, ett halv år.

Mjaa. Nu har ni minsann fått lida.. Utan mina inlägg kan ni knappast ha klarat er. Men jag hoppas att ni har lärt er er läxa.
6 månader.
Det är helt sinnessjukt. Idag har jag verkligen varit här i 6 månader!!! Ett halvt år och det bara svischar förbi.
Har haft en himla bra dag. Eftersom vi åkte till Greensboro igår och gick ut (som var roligt btw) så sov jag länge idag. Otroligt skönt! Träffade Katja och Johanna sen och vi for till Starre en snabbis och sen till Fresh Market och köpte lite mat och begav oss till en mysig liten sjö och hade en finfin picknick. Det gillas! Träffade sedan Pipi med och vi åkte till downtown där vi hängde på ett ställe och var über coola när vi åkte longboard. Men det var sjukt mysigt. Vädret är alldeles perfekt. Nästan 80 fahrenheit som är typ 27 grader. U-n-d-e-r-b-a-r-t. Nu ikväll bjöd jag familjen på Almondy daim tårta. Det var fint det.
Antar att det borde även vara en lite mer filosofisk snutt skrivet om detta halvåret. Don't worry. Det är bara en kortis.
Just nu är det kanske inte bästa stunden för detta egentligen, MEN jag måste säga att oavsett hur många gånger jag har mått dåligt och varit nere och så, så ångrar jag inte för en sekund att jag åkte. Jag var fanimej bra som gjorde det har jag kommit på i efterhand. Det är så sjukt egentligen. Men jag tror att jag har lärt mig mycket så inni norden. Jag har varit med om mer än jag någonsin kunde tro. Både bra och dåligt. Och jag har blivit mer självständig. Jag klarar mig bra som tusan själv. Jag har inte haft hemlängtan. Eller det har jag ju självklart haft men inte alls i den meningen som vi fick höra innan vi kom hit. Och ja, hur klarar jag detta så bra då? Jo, det är ju helt enkelt så att det är för att jag är så himla bra. Ja, bäst egentligen. Jag tänker ofta på hur bra vore inte världen om alla var lika bra som jag.. Nä, nu ska jag slänga undan min bekymmer och krypa till kojs!
Love,

Kommentarer
Postat av: Ewa

Ja, det är sant! Du är bäst! (Efter mig förstås ;D )

Kram

2011-03-14 @ 06:56:26
Postat av: Mamma

Ja, tänk att det har gått så bra, ett helt halvår utan våran Soffi. En förklaring till att det gått bra är S-K-Y-P-E. Ja, du har haft både med och motgångar, men som sagt, vad du har lärt dig! Härligt att höra om din helg, låter super. Vi packar bara sommarkläder när vi kommer. Nu är det exakt EN månad kvar tills vi lyfter mot the States. Ha det bäst, du bästa Sofia. Kramar

2011-03-14 @ 08:09:05
Postat av: emma lundh

Mjo, bäst är nog kanske lite att ta i med tanke på att jag är emma lundh..

Snygg är du iaf. ;)

Pussis, i(L)u

2011-03-14 @ 08:16:17
Postat av: elin lustig

du dar! sa himla fina bilder! Hoppas du har det asbra darborta, kommer sakna dig vikingettan i sommar :/ kram pa dig

2011-03-14 @ 08:52:04
Postat av: Matilda

Oj så länge de är! Ja du är ju verkligen bäst :). När är de du kommer hem? :). Puss

2011-03-14 @ 11:11:36
Postat av: Malta-Lisa ;)

Ja, du är helt enkelt grym Sofia ;) Säkert tack vare Malta! Det tror jag. Där lärde vi oss också mycket!

Du, jag har en fråga. Som du tjatat så mycket om (känner igen mig så väl, man undrar "hur svårt kan det vara egentligen för dom där hemma att visa lite intresse för det man skriver"). Ska du inte resa runt i USA? Kan du inte skriva om det? Resplaner liksom. När jag är fast på en plats så reser jag via andra ;) Jag kan tipsa om Memphis! Men ja, ett 'resplaner'-inlägg vore kul!!! Kram

2011-03-14 @ 20:12:34
Postat av: mormor och morfar

Jo visst är du bäst. Men du har ju bra att brås på också. Puss och kram

2011-03-14 @ 20:14:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0