Tabbar, fika, och trök-handboll!

Igår jobbade jag på Dorfstubn, restaurangen. Allt var frid och fröjd tills ett sällskap på 40 pers kommer in. Fyller upp 1 av 3 rum och det blir kaos. Blev frågad om jag kunde hämta dricka. Sure, lite öl och så tänkte jag. Men nehepp. En bricka. 4 olika vinflaskor. Drinkar. Och öl. Till 2 olika bord. Står vid bord ett, försöker för mitt liv förklara drinkarna och få de fulla sällskapet att förstå vad dom har beställt, när sakta med säkert resten av flaskorna på brickan glider av och rätt ner på bordet. Först tyst, sen applåder och skit och jag ville bara dö. Dock var det inte så farligt. Flaskorna var oöppnade så inget spilldes ut, en assiett pajade bara. Och mitt självförtroende. Buhu.

Hursomhelst! Idag har vi chillat, snö som sköen igen och vägarna är återigen stängda.. Jag och tessis tog en promenix till stan och gick och fikade. Dock kom inte doughnutsen ens i närheten av dom färska från Krispy Kreme-fabriken i Winston.

Nu - handbollen är precis över och ja, det finns ju inte mycket mer att säga om det. Äckelspel. Sen ägnar jag mig just nu åt min favorithobby: att tänka på min nästa måltid. Funderar jag på vad jag ska göra ikväll. Therese jobbar och det står mellan pasta och korv. Eller nudlar. Blir nog förresten stuvade makaroner och korv. Lyx!

Hejhopp!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0